Min uddannelse og praksis

Jeg er 57 år og uddannet cand.psych fra Københavns Universitet med speciale i udviklingspsykologi.

Jeg er autoriseret af psykolognævnet og er certificeret i varetagelse af behandlingsmetoden Coolkids ift. angst samt igang med en specialist uddannelse inden pædagogisk psykologi.

Jeg har igennem mit arbejdsliv
været i tæt og praksisnær kontakt med behandling, undervisning og samtaler
med udsatte børn, unge og familier.
Derudover varetaget undervisning, faglig sparring og rådgivning af lærere og pædagoger.

I min private praksis tilbyder jeg både familie-samtaler, parterapi, terapeutiske samtaler
med børn og unge både individuelt eller i grupper samt psykologiske undersøgelser af børn og unge.

Jeg lægger vægt på, at etablere en imødekommende og nærværende atmosfære, hvor du trygt og nysgerrigt i dialog med mig, kan beskæftige dig undersøgende, fordomsfrit og reflekterende med din aktuelle livssituation, dine relationer samt tanker, følelser og oplevelser herom.

Hvis du ønsker at arbejde mere handlingsorienterede med dine udfordringer, kan vi aftale opgaver eller træningsøvelser fra session til session.

I forhold til terapi med børn og unge, kan disse være en kombination af både leg-og samtaler.

Min tilgang og mine arbejds-metoder bygger på udviklings-psykologi og klinisk psykologi; psykodynamisk,systemisk-, kognitiv- og eksistentialistisk psykologi, samt mentaliseringsbaseret og tilknytningsteoretisk teori og forskning, men afhænger i praksis meget af den enkeltes problematik og ønsker.

Min arbejdserfaring

Jeg har fra 1991-2016 arbejdet med miljø-terapeutisk behandling og undervisning af udsatte børn og unge - både som kontakt-pædagog, lærer, terapeut og skoleleder. Det har været børn med følelsesmæssige problemer, tilknytnings-forstyrrelser, lavt selvværd og selvtillid, forskellige former for omsorgssvigt, ADHD, OCD, Tourette, autisme, depression og angst. Derudover har jeg varetaget psykologisk, pædagogisk og faglig sparring og undervisning af lærere og pædagoger. Jeg har varetaget terapeutiske og støttende samtaler med forældre, børn og unge - og forestået psykoterapeutiske legeforløb og terapi med børn. (Behandlingshjemmet Egevang og Stutgården).

Jeg har derudover arbejdet med observation og behandling af udsatte mødre, deres børn og udvikling af forældrerollen på en familie-institution.(Familieinstitution Margrethevej).

Jeg har 11 års erfaring som skoleleder ved en specialskole på et miljøterapeutisk døgn- og behandlingshjem. Her var fokus på faglig udvikling og ledelse af specialundervisnings-tilbuddet, faglig sparring vedr. lærerterapeut-rollen og integration af den miljøterapeutiske forståelses-ramme samt vedligeholdelse og udvikling af et godt undervisnings- og arbejdsmiljø. Samtaler med børn, unge og deres familier af enten afklarende, rådgivenede eller terapeutisk karakter. Jeg har varetaget undervisning af den samlede medarbejdergruppe i miljøterapi, udviklings-og organisationspsykologi og teori. Derudover samarbejdet med den øvrige ledelse omkring udviklingen af behandlingshjemmet.(Stutgårdsskolen).

Jeg har siden oktober 2016- dec.2021 været ansat som psykolog i en Pædagogisk og Psykologisk Rådgivning(PPR)i en kommune. Her var jeg i daglig kontakt med forskellige psykologiske problemstillinger og dilemmaer på både individ- og gruppeniveau. Dette kan være faglig rådgivning, vejledning og supervision af lærere og pædagoger i forhold til enkelte børn og unge, hele klassens dynamik samt supervision i forhold til lærerrollen.
Det kan også være samtaler og rådgivning af forældre i forhold til deres barns udfordringer i skolen eller hjemmet. Derudover udarbejder jeg psykologiske undersøgelser og vurderinger af børn og unge samt afholder psykologsamtaler med børn, familier og skolens personale.


Jeg har siden januar 2022 været ansat i privat psykologisk og psykiatrisk klinik, hvor der kan arbejdes tværfagligt omkring den enkelte klient Målgruppen er kognitiv adfærdsterapi og behandling af voksne over 18 år for blandt andet angst, stress, livskriser og depression.

Del siden